TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: Edukacja polonistyczna jako zobowiązanie. Powszechność i elitarność polonistyki. T. 1 - 42 Polska polityka językowa wobec obcokrajowców -  strategie zapewnienia asymilacji autor:
FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
Produkt w wersji cyfrowej - więcej informacji tutaj

Edukacja polonistyczna jako zobowiązanie. Powszechność i elitarność polonistyki. T. 1 - 42 Polska polityka językowa wobec obcokrajowców - strategie zapewnienia asymilacji

Wersja elektroniczna (brak aktualizacji)
Wydawnictwo: Uniwersytet Śląski
ISBN: 978-83-8012-953-5
Wydanie: 1, 2016 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
2,00 zł
eKsiążka (Watermark)
PDF

Publikacja Format Wydanie Cena
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2016 r. 2,00 zł
 
 

„W pierwszym tomie zgromadzono artykuły podzielone na pięć tematycznych rozdziałów, rozpoczynając od diagnoz, oczekiwań i prognoz. Treść rozdziału pierwszego: Edukacja humanistyczna — dziś i jutro. Diagnoza — oczekiwania — prognozy jest kontynuacją problematyki wskazanej w trakcie I Kongresu Dydaktyki Polonistycznej, zorganizowanego przez polonistów z Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie (noszącego metaforyczny tytuł Polonistyka dziś, kształcenie dla jutra). W tej części zamieszczono artykuły, które są świadectwem troski autorów o kształt współczesnej i przyszłej humanistyki, zawarto w niej głosy krytyczne w związku z sytuacją neoliberalnej polityki państwa wobec szkolnictwa, kultury i humanistyki, obok głosów wskazujących na nowe rozumienie jej zadań, których powinność (w większym niż do tej pory stopniu) stanowi komponenty przygotowania do życia i pracy w nowym środowisku cyfrowym. W drugim rozdziale zatytułowanym Między szkołą a uniwersytetem. Kształcenie przyszłego polonisty zgromadzono te wystąpienia i wypowiedzi uczestników Kongresu, w których zaprezentowano posłannictwo uniwersytetu wobec szkoły, a także rozważania o konkretnych rozwiązaniach proponowanych w dydaktyce akademickiej z refleksją na temat budowania świadomości nauczyciela i humanistycznego wychowania ucznia. W rozdziale trzecim zamieszczono artykuły, których autorzy prezentują stanowiska wobec nieuchronnie zmieniającej się sytuacji nauk humanistycznych, a zwłaszcza polonistyki, która już dawno przestała być wyłącznie dziedziną zajmującą się językiem i literaturą, ale stała się elementem szeroko rozumianej kultury. Dlatego jest w niej obecna refleksja komparatystyczna z uwzględnieniem różnych sposobów jej rozumienia i uprawiania. Odwołując się do słynnej Baumanowskiej kategorii „płynnej nowoczesności”, rozdział trzeci zatytułowano Płynne granice polonistyki — komparatystyka szkolna i uniwersytecka. Czwarty rozdział poświęcony został zagadnieniom językoznawczym i językowym w refleksji akademickiej i w szkolnej realizacji problemów z nimi związanych. Język polski w dydaktyce polonistycznej to tytuł tej części, ogólny i wskazujący na szerokie spektrum problemów, jakie się w nim mieszczą. Z jednej bowiem strony znajdujemy w nim apel o przywrócenie słowom ich wartości, a z drugiej — prezentację sytuacji nauczyciela polonisty w świecie ponowoczesnym, gdy zostaje on zmuszony do pełnienia funkcji usługowych. W tej części publikacji zamieszczono także referaty pokazujące wzajemne relacje między językiem i kulturą, a także wypowiedzi, które podkreślają konieczność wzmacniania językowej świadomości ucznia, by mógł on uczestniczyć w kulturze. W konsekwencji bowiem jest to zawsze budowanie świadomości społeczeństwa, które będzie umiało rozpoznawać metody manipulacji prawdą i bronić się przed narzucaniem poglądów. Świadomość językowa, dobre rozumienie słów pozwalają na obronę wyznawanych wartości, ponieważ kształcą umiejętność logicznego myślenia i wysławiania się. Tom pierwszy zamyka rozdział, w którym znalazły się teksty z zakresu glottodydaktyki, podnoszące kwestie zderzania przez język kultury własnej z inną, odmienną od swojej, co nie oznacza jej mniejszej wartości. W rozdziale zatytułowanym Język polski w kontaktach: między kulturą własną i obcą pokazano problemy ważne dla sposobu funkcjonowania w świecie wielokulturowym, który w coraz większym stopniu dotyczy także Polski, więc warto, by młodzi ludzie, mając świadomość odmienności w świecie, traktowali je jako bogactwo i szansę dla siebie i innych. Chodzi też zatem o budowanie empatii i o próby zrozumienia wszelkich odmienności: etnicznej, kulturowej czy egzystencjalnej.” (fragment Wstępu)

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia Internetowa Eureka akceptuje płatności: